Norsk nasjonal randonneursykkelklubb er stiftet

Den 18.10.2017 fikk Norge sin nasjonale klubb for randonneursykling. Stiftelsesmøtet ble avholdt som nettmøte og det ble valgt et midlertidig styre som skal fungere frem til det første årsmøtet som er berammet til 27. januar 2018.

Navnet på den nye, nasjonale klubben ble foreslått til Randonneur cycle club Norway (RCCN) og vil være klubbens navn frem til årsmøtet. Kortversjonen vil fortsatt kunne være Randonneurs Norge.

Følgende ble valgt til det første styret:

• Leder: Jens Glad Balchen, Stavanger
  • Kasserer: Tor Frithjof Wigers Larsen, Bergen
  • Styremedlem/sekretær: Bjørn Olav Sviund, Kristiansand
  • Vararepresentant: Øystein Bjurholt, Oslo

Randonneur cycle club Norway vil bli registrert i Brønnøysund med eget organisasjonsnummer.

Klubben vil være frittstående og stiftelsesmøtet bestemte at Randonneur cycle club Norway ikke går inn som klubb i Norges Idrettsforbund (NIF) og Norges Cykleforbund (NCF) fra tidspunktet for stiftelse.

Referat fra stiftelsesmøtet samt vedtektene som ble vedtatt på stiftelsesmøtet vil bli lagt ut under fanen «Ulike dokumenter» på Randonneurs.no når de er klare.